Om skolan

På Rodengymnasiet kommer du få de erfarenheter och den kunskap du behöver för framtiden, oavsett om du vill börja jobba direkt efter gymnasiet eller plugga vidare.

På Rodengymnasiet finns en inspirerande och kreativ arbetsmiljö för dig att växa i, med lärare som kan sina ämnen och vill få dig att känna samma upptäckarglädje. Som elev ska du känna att du bli utmanad på ett bra sätt och att du klarar mer än du trodde var möjligt. På skolan går cirka 1 200 elever som är fördelade på yrkesförberedande-, högskoleförberedande och introduktionsprogram.

Varje program har ett arbetslag bestående av lärare och övrig personal som ser till att du som elev på programmet skall få en så bra utbildning som möjligt. Samarbete mellan ämnena är därför ett viktigt inslag för att du som elev skall få en så bra verklighetsanknytning som möjligt.

Arbetsmarknaden förändras och nya yrken skapas hela tiden. Numera krävs inte bara ämneskunskaper utan även social kompetens och viljan att ta för sig, utvecklas och lära. Därför undervisar vi inte bara på traditionellt sätt i klassrummet med lärobok och anteckningar utan använder oss också av datorer, program, spel och appar. Genom vår digitala lärplattform får du kursplaneringar, kursmaterial och feedback för att du skall kunna jobba med dina studier även utanför skolan.

Senast ändrad: 2023-03-10