E-legitimation krävs
För att använda e-tjänsten krävs e-legitimation.
Om du loggar in som ombud för ett företag, förening eller organisation börjar du med att logga in med din egen e-legitimation. Därefter fyller du i företagets, föreningens eller organisationens uppgifter.
Bra att veta
- Är du privatperson väljer du Grannhörande – privatperson
- Företräder du ett företag, organisation eller förening väljer du Grannhörande - Företag
- Du kan inte se beslut i denna e-tjänst. Välj istället e-tjänsten Byggärenden – ta del av beslut
- Ärendet är öppet under en begränsad tid. Du ser tidsperioden när du loggar in i tjänsten och i det brev du har fått.
- Om du redan har lämnat ett remissvar kan du inte skicka in kompletteringar via den här tjänsten. Vänd dig i stället till Kontaktcenter för hjälp.
Innan du går vidare i denna självservice är det bra att du tittat igenom dessa sidor:
Uppgifter att ha till hands
Följande uppgifter behövs för att agera som företag, organisation eller förening:
- Organisationsnummer på företaget, organisationen eller föreningen du företräder
- Ärendets diarienummer (finns i informationen du fått från bygglovshandläggare)
Personuppgifter som behandlas
Namn, personnummer, e-post, adress, telefon.
Detta används uppgifterna till
Handläggning av ditt lov- eller anmälningsärende.
Rättslig grund för behandlingen
Myndighetsutövning.
Lagringstid
Arkivering. Vi är ålagda att arkivera och bevara ditt ärende. Det innebär att uppgifterna inte kommer kunna raderas.
Personuppgiftsansvarig
Personuppgiftsansvarig nämnd för denna självservice: Bygg- och miljönämnden.
Kontaktuppgifter till personuppgiftsansvariga
Läs mer
Om du har skyddade personuppgifter (skyddad folkbokföring eller sekretessmarkering) ska du inte använda vår självservice eller skicka e-post till oss. För att få instruktioner om hur du ansöker på ett säkert sätt: ring oss på 0176-710 00 eller besök Kontaktcenter i Norrtälje, Rimbo eller Hallstavik.