E-legitimation krävs
För att använda e-tjänsten krävs e-legitimation.
Handläggning
Bygglovsenheten handlägger detta ärende.
Återkoppling privatpersoner
- Du får återkoppling genom e-post, telefon eller brev.
- Ansökan om bygglov: Vi fattar beslut inom tio veckor från det att ärendet bedöms vara komplett. Om vi behöver mer tid för att utreda ditt ärende kan det ta längre tid.
- Anmälan enligt plan- och bygglagen: Handläggningstid är fyra veckor från det att anmälan bedöms vara komplett.
Återkoppling företagare
- Du får återkoppling genom e-post, telefon eller brev.
- Vi ska granska tillståndsärendet inom fem arbetsdagar från att ärendet har fått en huvudhandläggare.
- Ansökan om bygglov: Vi fattar beslut inom tio veckor från det att ärendet bedöms vara komplett. Om vi behöver mer tid för att utreda ditt ärende kan det ta längre tid.
- Anmälan enligt plan- och bygglagen: Handläggningstid är fyra veckor från det att anmälan bedöms vara komplett.
Följ ditt ärende
Tjänstegaranti
Tjänstegarantier är löften till invånare. De ska göra det tydligt vilka förväntningar man kan ha på kommunens tjänster och myndighetsutövning. De tydliggör även vilka eventuella motkrav som gäller för att tjänstegarantierna ska kunna uppfyllas.
Personuppgifter som behandlas
Namn, personnummer, e-post, adress, telefon.
Detta används uppgifterna till
Handläggning av ditt lov- eller anmälningsärende.
Rättslig grund för behandlingen
Myndighetsutövning.
Lagringstid
Arkivering. Vi är ålagda att arkivera och bevara ditt ärende. Det innebär att uppgifterna inte kommer kunna raderas.
Personuppgiftsansvarig
Personuppgiftsansvarig nämnd för denna självservice: Bygg- och miljönämnden.
Kontaktuppgifter till personuppgiftsansvariga
Läs mer
Om du har skyddade personuppgifter (skyddad folkbokföring eller sekretessmarkering) ska du inte använda vår självservice eller skicka e-post till oss. För att få instruktioner om hur du ansöker på ett säkert sätt: ring oss på 0176-710 00 eller besök Kontaktcenter i Norrtälje, Rimbo eller Hallstavik.