E-legitimation krävs
För att använda e-tjänsten krävs e-legitimation.
Bra att veta
E-tjänsten ska möjliggöra för lokala leverantörer att leverera till kommunens verksamheter utifrån säsong och vad som finns att tillgå. Genom e-tjänsten verkar kommunen för ökad mängd lokala livsmedel, hållbar offentlig upphandling samt ett minskat matsvinn.
Genom att lämna en intresseanmälan i e-tjänsten synliggörs vilka leverantörer som har ett livsmedel att leverera och när det finns att tillgå.
Du förbinder dig inte till någonting och är inte heller garanterad att få leverera. Anmälan är ett första steg i dialogen med oss.
Läs mer innan du tar nästa steg
Innan du går vidare i denna självservice är det bra att du tittat igenom dessa sidor:
Handläggning
När anmälan är gjord skickas den vidare till ansvarig tjänsteman som går igenom informationen för att se om det är ett livsmedel som kan köpas in och efterfrågas. Därefter utvärderas typ av livsmedel, volym, pris, möjlig leverans och så vidare. Om livsmedlet bedöms kunna köpas in skapas ett avtal och volymen matchas mot våra verksamheters behov.
Du kommer att få ett första svar via mail eller telefon inom två veckor.
Behandling av personuppgifter enligt dataskydds-förordningen GDPR (EU) nr 2016/679:
Norrtälje kommun inklusive bolag och kommunalförbund behandlar, lagrar och raderar personuppgifter enligt gällande lagstiftning i dataskydd samt kommunens dokumenthanteringsplaner och reglemente för arkiv.
Läs mer på: Så behandlar vi dina personuppgifter eller kontakta ansvarig nämnd om du vill veta mer.
Om du har skyddade personuppgifter (skyddad folkbokföring eller sekretessmarkering) ska du inte använda vår självservice eller skicka e-post till oss. För att få instruktioner om hur du ansöker på ett säkert sätt: ring oss på 0176-710 00 eller besök Kontaktcenter i Norrtälje, Rimbo eller Hallstavik.