Gå till innehåll Hoppa till snabblänkar Gå till nyhetsarkiv Gå till Om webbplatsen Gå till söksida Gå till kontaktsida

Lägenhetsregistret

Här kan du som äger flerbostadshus eller småhus med bostadslägenheter rapportera om nya, förändrade eller borttagna bostadslägenheter.

Bra att veta

  • Rapporteringen ska göras minst en månad innan färdigställd förändring.
  • Rapportera endast en adress per blankett. 

Innan du går vidare i denna självservice är det bra att du tittat igenom dessa sidor:

Efter att du har skickat in förslag på nya lägenhetsnummer kommer du att få ett meddelande från Bygg- och miljönämnden om beslutade lägenhetsnummer.

När du har fått beslutet ska du inom en månad skriftligen informera de boende om lägenhetsnumren samt inom tre månader anslå lägenhetsnumren på en väl synlig plats i byggnaden.

Behandling av personuppgifter enligt dataskydds-förordningen GDPR (EU) nr 2016/679:

Norrtälje kommun inklusive bolag och kommunalförbund behandlar, lagrar och raderar personuppgifter enligt gällande lagstiftning i dataskydd samt kommunens dokumenthanteringsplaner och reglemente för arkiv.

Läs mer på: Så behandlar vi dina personuppgifter eller kontakta ansvarig nämnd om du vill veta mer.

Om du har skyddade personuppgifter (skyddad folkbokföring eller sekretessmarkering) ska du inte använda vår självservice eller skicka e-post till oss. För att få instruktioner om hur du ansöker på ett säkert sätt: ring oss på 0176-710 00 eller besök Kontaktcenter i Norrtälje, Rimbo eller Hallstavik.

Kontakta Norrtälje kommun