Bra att veta
- Du kan vara anonym, men vill du ha återkoppling behöver du lämna kontaktuppgifter.
- Lämna inga känsliga uppgifter i e-tjänsten.
- Gäller klagomålet en fristående förskola eller skola? Kontakta dem direkt – de är enligt lag skyldiga att ta emot och utreda ditt klagomål.
Innan du går vidare i denna självservice är det bra att du tittat igenom dessa sidor:
Innan du skickar in ditt klagomål behöver du ha:
- Ha kontaktat den som klagomålet gäller – till exempel en förskollärare, mentor eller ansvarig lärare.
- Om du inte får respons, ta kontakt med rektorn. Rektorn har det övergripande ansvaret för verksamheten.
- Om du fortfarande upplever brister efter att rektorn har hanterat ditt klagomål, kan du lämna det vidare här i e-tjänsten.
Du kan även lämna in klagomål på övrig kommunal skolverksamhet som till exempel skolskjutsar, administrativa tjänster som e-tjänster, placering i förskola eller ekonomi i e-tjänsten.
Behandling av personuppgifter enligt dataskydds-förordningen GDPR (EU) nr 2016/679:
Norrtälje kommun inklusive bolag och kommunalförbund behandlar, lagrar och raderar personuppgifter enligt gällande lagstiftning i dataskydd samt kommunens dokumenthanteringsplaner och reglemente för arkiv.
Läs mer på: Så behandlar vi dina personuppgifter eller kontakta ansvarig nämnd om du vill veta mer.
Om du har skyddade personuppgifter (skyddad folkbokföring eller sekretessmarkering) ska du inte använda vår självservice eller skicka e-post till oss. För att få instruktioner om hur du ansöker på ett säkert sätt: ring oss på 0176-710 00 eller besök Kontaktcenter i Norrtälje, Rimbo eller Hallstavik.