Gå till innehåll Hoppa till snabblänkar Gå till nyhetsarkiv Gå till Om webbplatsen Gå till söksida Gå till kontaktsida

Klagomål till barn- och utbildningsförvaltningen

Har du redan pratat med personal och rektor, men tycker att problemet kvarstår? Då kan du lämna ditt klagomål till barn- och utbildningsförvaltningen här.

Bra att veta

  • Du kan vara anonym, men vill du ha återkoppling behöver du lämna kontaktuppgifter.
  • Lämna inga känsliga uppgifter i e-tjänsten.
  • Gäller klagomålet en fristående förskola eller skola? Kontakta dem direkt – de är enligt lag skyldiga att ta emot och utreda ditt klagomål.

Innan du går vidare i denna självservice är det bra att du tittat igenom dessa sidor:

Innan du skickar in ditt klagomål behöver du ha:

  1. Ha kontaktat den som klagomålet gäller – till exempel en förskollärare, mentor eller ansvarig lärare.
  2. Om du inte får respons, ta kontakt med rektorn. Rektorn har det övergripande ansvaret för verksamheten.
  3. Om du fortfarande upplever brister efter att rektorn har hanterat ditt klagomål, kan du lämna det vidare här i e-tjänsten.

Du kan även lämna in klagomål på övrig kommunal skolverksamhet som till exempel skolskjutsar, administrativa tjänster som e-tjänster, placering i förskola eller ekonomi i e-tjänsten.

Behandling av personuppgifter enligt dataskydds-förordningen GDPR (EU) nr 2016/679:

Norrtälje kommun inklusive bolag och kommunalförbund behandlar, lagrar och raderar personuppgifter enligt gällande lagstiftning i dataskydd samt kommunens dokumenthanteringsplaner och reglemente för arkiv.

Läs mer på: Så behandlar vi dina personuppgifter eller kontakta ansvarig nämnd om du vill veta mer.

Om du har skyddade personuppgifter (skyddad folkbokföring eller sekretessmarkering) ska du inte använda vår självservice eller skicka e-post till oss. För att få instruktioner om hur du ansöker på ett säkert sätt: ring oss på 0176-710 00 eller besök Kontaktcenter i Norrtälje, Rimbo eller Hallstavik.

Kontakta Norrtälje kommun