Tidigare Mål och budget 2020-2022

En politik för bättre skola, företagsklimat och ökad trygghet i hela kommunen.

Alliansen, mål och budget 2020-2022

Norrtälje kommun erbjuder stora möjligheter för människor och företag att förverkliga sina drömmar. Här finns plats och möjligheter för fler företag att etablera sig och befintliga företag att växa. Det finns gott om plats för människor att uppfylla sina boendedrömmar.

Samtidigt står vi inför stora utmaningar framöver. För att kommunen ska fortsätta utvecklas i en positiv riktning måste kunskapsresultaten och tryggheten i skolan öka, företagsklimatet förbättras och välfärden utvecklas. För att klara dessa utmaningar behövs ordning och reda i ekonomin, där pågående och kommande investeringar finansieras hållbart. I samma anda behöver vi öppna upp Norrtälje kommun för fler välfärdsaktörer och välkomnar ökad valfrihet och nya idéer.

Mål och budget 2020-2022
Senast ändrad: 2019-11-11