Bra att veta
Det är viktigt att du redogör så mycket som möjligt i blanketten. Tillsammans med intresseanmälan är du välkommen att skicka in ditt CV.
Innan du går vidare i denna självservice är det bra att du tittat igenom dessa sidor:
Steg 1
Fyll i blanketten på denna sida och skicka in den till oss.
Steg 2
När all lämplighetskontroll är klar kommer du bli kontaktad av oss för att få komma på en intervju. Under samtalets gång kommer vi ta reda på vad för uppdrag du önskar dig och i vilken utsträckning. Du kommer även få veta mer om vad det innebär att vara god man eller förvaltare. Intervjun beräknas ta cirka en timme.
Kontroller under uppdragets gång
Vi gör kontroller i polisens belastningsregister och hos kronofogden en gång per år under ditt uppdrag.
Hur du får förfrågan om uppdrag
När allt är klart och du är godkänd för uppdrag kommer du få e-postutskick från oss alternativt ett telefonsamtal från oss med en förfrågan om uppdrag. Kort information ges om uppdraget och om det rör sig om godmanskap eller förvaltarskap.
Om du har anmält intresse och är klar för förfrågan om uppdrag men inte får några e-postmeddelanden ber vi dig att kontakta oss.
Behandling av personuppgifter enligt dataskydds-förordningen GDPR (EU) nr 2016/679:
Norrtälje kommun inklusive bolag och kommunalförbund behandlar, lagrar och raderar personuppgifter enligt gällande lagstiftning i dataskydd samt kommunens dokumenthanteringsplaner och reglemente för arkiv.
Läs mer på: Så behandlar vi dina personuppgifter eller kontakta ansvarig nämnd om du vill veta mer.
Om du har skyddade personuppgifter (skyddad folkbokföring eller sekretessmarkering) ska du inte använda vår självservice eller skicka e-post till oss. För att få instruktioner om hur du ansöker på ett säkert sätt: ring oss på 0176-710 00 eller besök Kontaktcenter i Norrtälje, Rimbo eller Hallstavik.