Gå till innehåll Hoppa till snabblänkar Gå till nyhetsarkiv Gå till Om webbplatsen Gå till söksida Gå till kontaktsida

Jobb & företag

Upphandling och inköp

Här hittar du som leverantör våra annonserade upphandlingar och kan läsa om hur du lämnar anbud. Du hittar även information om upphandlingslagstiftningen, e-handel och e-faktura.

Bli leverantör till Norrtälje kommun

Vi gör regelbundet upphandlingar av varor och tjänster. Samtliga inköp sker enligt lagen om offentlig upphandling. Vi hoppas att du och det företag som du representerar vill delta i någon av dem.

Välkommen med ditt anbud.

Upphandling och inköp

Vi använder upphandlingsverktyget E-avrop, där du som leverantör kan ansluta dig utan kostnad och ladda ned förfrågningsunderlag. Där hittar du pågående och planerade upphandlingar. Genom att registrera ett konto i e-avrop kan du bevaka kommande upphanlingar inom valt område, läsa mer om upphandlingarna och lämna anbud.

Norrtälje kommun har möjlighet att ansluta sig till samordnade upphandlingar. Samordningen sker genom samverkan med:

ADDA webbplats- verksamhetsstöd till offentlig sektor
Stockholms inköpscentral (STIC) adda.se webbplats
Kammarkollegiet, avropa.se webbplats

Stono–Kommunerna inom Stockholm Nordost, Täby, Danderyd, Norrtälje, Vallentuna, Österåker och Vaxholm, har avtalat om ett fördjupat upphandlingssamarbete. Inom ramen för samarbetet genomförs samordnade upphandlingar.

Innan du och ditt företag lämnar anbud, gå gärna igenom följande checklista:

  • Är kraven möjliga att uppfylla?
  • Är volymen intressant?
  • Passar det geografiska läget?
  • Passar avtalstiden?
  • Finns kapacitet att leverera det som efterfrågas?

Värdefulla tips när du ska lämna anbud

  • Påbörja arbetet med anbudet i god tid.
  • Läs igenom alla upphandlingsdokument.
  • Ställ frågor och förtydliganden så tidigt som möjligt i processen.
  • Var noggrann när du besvarar anbudet och följ de administrativa föreskrifterna.
  • Svara på det som efterfrågas, varken mer eller mindre.
  • Se till att anbudet är skrivet på det eller de språk som efterfrågas i upphandlingsdokumentet.
  • Håll kontaktuppgifterna i upphandlingsverktyget uppdaterade.
  • Lämna in anbudet i tid.

Till Upphandlingsverktyget

  • Norrtälje kommun använder systemverktyget Visma Proceedo för e-handel.
  • Om krav ställs i upphandlingen på att leverantören ska kunna tillhandahålla sina varor eller tjänster via e-handel, ska en anslutning till kommunens e-handelssystem ske så snart som möjligt efter att avtal tecknats om inte annat överenskommits.
  • Vilken e-handelslösning, vilket format och hur lösningen ska sättas upp beslutas i dialog mellan Norrtälje kommun och leverantören.
  • Har du frågor kring e-handel, eller vill ansluta dig till den kontakta via e-post: 
    e-handel@norrtalje.se

Alla fakturor till Norrtälje kommun ska vara elektroniska. Observera att fakturor som skickas digitalt via e-post inte är elektroniska. 

Den tekniska handboken vänder sig till projektörer, exploatörer och entreprenörer som på uppdrag av Norrtälje kommun ska utföra arbeten inom kommunen. Handboken innehåller de tekniska krav och anvisningar som gäller för projekterings- och anläggningsarbeten inom allmänna:

  • Gator
  • Parker
  • Vatten- och avloppsanläggningar

Läs mer

I avtalsdatabasen hittar du Norrtälje kommuns avtal med olika leverantörer. 

Avtalsdatabasen (e-avrop.com)

 

Regler och lagar för upphandling

Du kan läsa om upphandling på följande sidor

Personuppgiftshantering (GDPR)

Få hjälp med att lämna anbud

Behöver du hjälp eller stöttning i att lämna anbud? Kontakta upphandlingsenheten.

E-post: upphandling@norrtalje.se

Ring kontaktcenter för att komma i kontakt med oss via telefon.

Telefonnummer: 0176–710 00

Kontakt
Senast ändrad: 2024-02-12