Telefonlinjen kommer att vara öppen mellan 09.00 och 16.30 från måndag till fredag. Företagare som vill komma i kontakt med kommunen kan också skicka e-post till kontaktcenter.foretag@norrtalje.se eller besöka kommunens webbplats för att få hjälp. Men för de som vill prata med en person på telefon kan den nya telefonlinjen vara ett enklare alternativ.
Syftet med den nya telefonlinjen är att underlätta för företagare i Norrtälje kommun att få hjälp med olika frågor och ärenden. Genom att erbjuda en specifik telefonlinje för företagare kan kommunen ge en tydligare och mer anpassad service till företagssamhället.
– Vi vill göra det enklare för företagare i kommunen att komma i kontakt med oss och få hjälp med olika ärenden. Genom att erbjuda en särskild telefonlinje för företagare kan vi ge en bättre service och svara på frågor som är specifika för företagssamhället, säger Linus Temrin, verksamhetsutvecklare på Norrtälje kommun.
Norrtälje kommun strävar ständigt efter att förbättra servicen till företagare i kommunen. Genom att erbjuda en specifik telefonlinje för företagare hoppas kommunen kunna göra det enklare för företagare att få hjälp med olika ärenden och frågor.