Fler bilder från Norrtälje
Gå till innehåll Hoppa till navigeringen Gå till nyhetsarkiv Gå till söksida Gå till kontaktsida

Use Google to translate the website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Så upplever invånare Norrtälje kommuns service

6 juli 2022

Från mars till maj genomförde SKR en servicemätning av kommuner runt om i Sverige. I flera kategorier hamnar Norrtälje kommun över snittet för samtliga deltagande kommuner, men det finns förbättringspotential.

Totalt deltog 63 kommuner i undersökningen som mätte den upplevda servicenivån i e-post och telefonkontakter. Till skillnad från tidigare servicemätningar som genomförts genom fiktiva ärenden, så hämtade SKR svar direkt från invånare som varit i kontakt med Norrtälje kommun.

Resultat för Norrtälje kommun

Totalt svarade 475 personer på servicemätningen.

Telefonkontakt

  • Bemötande: 87,4 procent (snitt 82,1)
  • Enkelhet: 75,4 procent (snitt 73,5)

E-postkontakt

  • Tydlighet: 79,4 procent (snitt 81,6)
  • Enkelhet: 78,4 procent (snitt 78,1)
  • Återkoppling: 72,7 procent (snitt 73,1)

Mer information

Resultat servicemätning (skr.se)

×

Tyck till om den här sidan

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge dig återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.