Beskrivning av rekryteringsprocessen, Brandman

Här kan du hitta beskrivning av rekryteringsprocessen och kontaktuppgifter till stationssamordnare.

Brandmannen Emma Djurman övar vid Norrtälje brandstation.Bilder tagna för Norrtälje kommun. Brandmannen Emma Djurman övar vid Norrtälje brandstation. Brandmannen Emma Djurman övar vid Norrtälje brandstation.Bilder tagna för Norrtälje kommun.

Brandman vid våra deltidsstationer (Blidö, Hallstavik, Rimbo, Norrtälje & Älmsta)

När du söker till våra deltidsstationer finns inga krav på tidigare yrkeskunskap som brandman utan den utbildning som krävs får du av oss vid anställning. I rekryteringen ser vi istället efter olika kvalitéer och personliga egenskaper som är viktiga i det komplexa arbetet som brandman. Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med dig som är intresserad av att arbeta som brandman vid en av våra deltidsstationer. Kontakta stationssamordnaren vid den station där du vill arbeta.

Vid våra rekryteringar anordnar vi alltid en testdag där du som sökande får genomgå olika arbetsrelaterade tester samt en intervju. Därefter gör vi en helhetsbedömning för att avgöra om du är lämplig för brandmansyrket. Har du frågor kring testdagen eller vill du veta mer om arbetet som brandman vid våra deltidsstationer? Ta gärna kontakt så berättar vi mer!

Stationssamordnare

Älmsta

Erik Sahlgren: erik.sahlgren@norrtalje.se

Rimbo

Peder Lundin: peder.lundin@norrtalje.se

Blidö

Timmy Cehlin: timmy.cehlin@norrtalje.se

Norrtälje

Rickard Östman: rickard.ostman@norrtalje.se

Hallstavik

Mikael Johansson: mikael.johansson@norrtalje.se

Brandman vid heltidsstationen (Norrtälje)

När vi söker brandmän till heltidsstationen i Norrtälje är de formella kraven högre och du skall antingen ha genomgått utbildningen SMO (Skydd Mot Olyckor) eller Räddningsinsats samt ha C-körkort. Då anställningen som brandman i Norrtälje innebär ett stort antal arbetsuppgifter, förutom att åka operativt, är varje rekrytering unik beroende på vilka kompetenser vi söker. Ta kontakt med rekryteringsansvarig för att få veta mer om just din rekrytering!

Senast ändrad: 2023-07-10