Norrtälje kommuns värdegrund

Att arbeta i en kommun är något att vara stolt över, förutom att vara en del av samhällets demokratiska grund, är vi alla som jobbar i kommunorganisationen en del av våra invånares så viktiga vardag.

Värdegrund Norrtälje kommun.

Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar

Det handlar om barnen i skolan och förskolan, vatten och avlopp, berikande fritid, omvårdnad av våra äldre, samhällsbyggande och mycket mera.

Vilka värden som är viktiga och gemensamma för att åstadkomma framgång och resultat har vi arbetat med gemensamt, och en enad kommunfullmäktige står bakom vår värdegrund:

Invånaren först

Vi arbetar för invånaren. I Norrtälje kommun är vi lyhörda för möjligheter och lösningar som möter invånarens behov.

Allas lika värde

Alla har olika förutsättningar men lika värde. I Norrtälje kommun respekterar vi alla individer oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnicitet, religion, funktionsnedsättning och sexuell läggning.

Höga förväntningar

Vi har höga förväntningar på såväl medarbetare som invånare. I Norrtälje kommun kan du förvänta dig en verksamhet med tydliga mål som möjliggör ett samhälle som är hållbart för framtiden.

Senast ändrad: 2023-11-14