Fler bilder från Norrtälje

Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre. Läs mer om cookies.  

Use Google to translate the website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Kontakt

Kontakta oss

Kontakta oss

Just nu kan du nå oss på följande sätt:
Chatta med oss
Så här hanterar vi dina personuppgifter
Ring oss på 0176 710 00
Ring oss på 0176 710 00
Göm
Starta ny chatt

Rekryteringslots

Rekryteringslotsen syftar till att stärka den långsiktiga kompetensförsörjningen samt att marknadsföra kommunen som en attraktiv plats att bo och arbeta i.

(I filmen) Christian Foster, förbundsdirektör KSON, Carina Idenfors, personalchef Norrtälje kommun, Ulla-Marie Hellenberg, kommundirektör Norrtälje kommun och Peter Graf, VD TioHundra.

Rekryteringslotsen är ett samarbete mellan organisationer och företag som verkar i Norrtälje kommun. Det är ett sätt att rekrytera nyckelfunktioner genom att hjälpa medföljande partner att hitta arbete samt att erbjuda service som underlättar att bosätta sig i kommunen.

Kan vara avgörande orsak till att att man väljer Norrtälje kommun

För att rekryteringslotsen ska fungera måste det finnas en stor samarbetsvilja och ett gemensamt ställgningstagande hos de organisationer som ingår i rekryteringslotsen att bidra till helheten. Det vill säga att hjälpa andra organisationer att rekrytera nyckelfunktioner på samma sätt som den egna organisationen kan gynnas vid rekrytering av nyckelfunktion. Att kunna erbjuda rekryteringslots i slutfasen av en rekrytering kan vara en avgörande orsak till att någon väljer kommunen som plats att bo och arbeta i.

En funktion som kommunen samordnar

Rekryteringslotsen är inte en person utan en funktion som samordnar rekryteringar och erbjuder service som underlättar för kandidaten medföljande att flytta till kommmunen. Varje organisation som ingår i rekryteringslotsen har en utsedd kontaktperson som ingår i en referensgrupp. När en medlem i rekryteringslotsen har en aktuell rekrytering av en nyckelfunktion där medföljande finns aktiverar denna referensgruppen. Norrtälje kommun har samordningsansvar för rekryteringslotsen.

Så fungerar det

  1. I alla platsannonser till nyckelfunktioner ska det finnas information om rekryteringslotsen.
  2. Information om rekryteringslotsen ges också vid intervjutillfället för att öka attraktiviteten i det sökta arbetet och till kommunen som plats att bosätta sig i.
  3. Den organisation dit en nyckelfunktion söker är den som initierar uppstart av rekryteringslotsen och som begär in medföljandes CV.
  4. Rekryteringslotsen aktiveras när det finns ett aktuellt rekryteringsärden och matchar medföljandes CV mot rätt organisation och rätt yrkeskategori.
  5. Rekryteringslotsen överlämnar CV till den organisation som kan erbjuda anställning för vidare hantering.
  6. Rekryteringslotsen får information om det finns behov av hjälp att flytta till kommunen, det kan vara hjälp till bostad, placering av barn till förskola/skola eller andra frågor. 

Organisationer som samverkar i rekryteringslotsen är:

  • Norrtälje kommun
  • Vårdbolaget Tiohundra AB
  • Kommunalförbundet sjukvård och omsorg i Norrtälje
  • Roslagsbostäder AB
  • Campus Roslagen AB
  • Norrtälje Energi AB
  • Holmens pappersbruk
  • Roslagens sparbank

Är du intresserad?

Skicka din intresseanmälan till oss här!

×

Tyck till om den här sidan

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge dig återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.