Fler bilder från Norrtälje
Gå till innehåll Hoppa till navigeringen Gå till nyhetsarkiv Gå till söksida Gå till kontaktsida

Use Google to translate the website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Registrator Kontaktcenter Norrtälje kommun

Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid och bästa möjliga vardagsliv för alla invånare. Sök till oss om du vill vara med och påverka!

Registrator Kontaktcenter Norrtälje kommun

 

Om tjänsten

Vi söker en driven arbetskamrat till vårt Kontaktcenter i rollen som registrator. I rollen får du intressanta och varierande arbetsuppgifter och på köpet ett gäng trevliga arbetskamrater. Gillar du problemlösning och att skapa ordning och reda är du den vi söker. 

Arbetsbeskrivning

Huvuduppgiften är hanteringen av handlingar, registrering, diarieföring och arkivering utifrån gällande lagstiftning och kommunens fastställda styrande dokument. Övriga arbetsuppgifter är bl.a. hantering av fysisk post och myndighetsbrevlådor, skötsel av arkiv, utlämnande av handlingar och sekretessbedömning. Som registrator är du kuggen i hanteringen av våra olika nämnders och förvaltningars handlingar. Handlingarna använder kommunens handläggare och förtroendevalda för att fatta korrekta beslut. Du kommer även ha en roll i hanteringen av handlingar som berör den politiska beslutsgången.

Tjänsten som registrator är placerad på Kontaktcenter som är en del av kommunstyrelsekontoret. Kontaktcenter är vägen in till kommunen för invånare och andra intressenter. Det finns flera registratorer på Norrtälje kommuns kontaktcenter och på andra förvaltningar. Registratorerna samverkar och stöttar varandra i arbetet. Som registrator samarbetar man även med nämndsekreterare och arkivarier inom kommunen och kommunala bolag. Kontaktcenter har ett fokus på att digitalisera arbetsprocesser så långt det går och att bidra i det arbetet ingår också i tjänsten. 

Utmaningarna

Rollen som registrator innebär att man behöver vara flexibel och snabbt kunna ställa om och agera utefter det som har högst prioritet just för tillfället. Noggrannhet och tillgänglighet är också viktigt då vi inom uppdraget alltid behöver agera och hantera inkomna ärenden skyndsamt. 

Kvalifikationer

Du är utbildad diplomerad registrator eller har en utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet som registrator inom offentlig verksamhet. Erfarenhet av kommunal verksamhet är meriterande. Kännedom om lagar och förordningar inom offentlig förvaltning är också meriterande. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, helst både på svenska och engelska.

Du kan arbeta självständigt, har lätt att anpassa dig och kan organisera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare har du lätt för att skapa goda relationer som möjliggör gott samarbete. God datorvana är ett krav. Vi ser gärna att du har goda kunskaper att arbeta med Microsofts programvaror, som Outlook, Excel, Word, Teams. Norrtälje kommun använder Platina samt Ciceron som centrala ärendehanteringssystem. Erfarenhet av att arbeta i dessa system är meriterande. Du kan även komma i kontakt med andra verksamhetssystem.

Som person har du ett serviceinriktat sätt, kan hantera arbetsuppgifter med hög integritet och har en vilja att driva arbetet framåt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Om arbetsplatsen

Kontaktcenter är Vägen in till kommunen för invånare och andra intressenter. Du blir en del i ett team där vi har roller som kommunvägledare och registratorer. Vi är ett glatt gäng som tycker om att ge service, vi stöttar varandra i vårt uppdrag och brinner för att ge service. 

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Anställningsform

Heltid Tillsvidare anställning

Tillträdesdatum enligt överenskommelse

Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.

Publicerat:

2022-07-28

Sista ansökningsdag:

2022-08-21

Typ:

Administration, ekonomi, juridik

Tjänst:

Reception

Anställningsform:

Tillsvidareanställning

Ort:

Norrtälje

Omfattning:

Heltid

Kontaktpersoner

TF Enhetschef Kontaktcenter

Perina Thölin Larsson, perina.tholin-larsson@norrtalje.se, 0176-71955

Facklig representant Vision

Calmar Österman, calmar.osterman@norrtalje.se, 0176-71000

Om Norrtälje kommun

Norrtälje är en trygg kommun med drygt 63 000 invånare som lever i en unik blandning av skärgård, levande landsbygd och småstadsliv. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll.
    Se en film om hur det är att bo i Norrtälje kommun. https://www.youtube.com/watch?v=EFbsYquBZyY
  • Ungefär 2 900 personer har Norrtälje kommun som arbetsgivare, där vi tillsammans arbetar efter tre värderingar; invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar.
  • Vi NPF-säkrar (neuropsykiatriska funktionsnedsättning) våra skolor och förskolor, utvecklar ett hållbart samhälle för alla och satsar på att vara en rökfri kommun att bo och arbeta i.
    • På vår webbplats kan du läsa om vår vision Global livsstil – lokalt liv. https://www.norrtalje.se/varvision
    • Norrtälje kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk.
    • Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran.
    • Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening.
    • Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
    Skapa en profilsida hos oss! På så sätt blir det enklare att söka våra tjänster. Länk till profilsida

Sök tjänsten