Fler bilder från Norrtälje
Gå till innehåll Hoppa till navigeringen Gå till nyhetsarkiv Gå till söksida Gå till kontaktsida

Use Google to translate the website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

IT-supporttekniker till Norrtälje kommun

Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid och bästa möjliga vardagsliv för alla invånare. Sök till oss om du vill vara med och påverka!

IT-supporttekniker till Norrtälje kommun

 

Om tjänsten

Vi söker dig som vill påbörja din IT-karriär och arbeta som junior IT-supporttekniker på Norrtälje Kommuns IT-avdelning. I rollen som IT-supporttekniker kommer du att tillhöra teamet ”IT-support” som samordnas och koordineras av en Incident Manager på IT-avdelningen. Supportteamet arbetar med att ge support, stöd och avhjälpa fel till kommunens användare både centralt, på distans och ute på plats hos kommunens olika verksamheter. Du kommer även att medverka och bidra till att utveckla supportprocesser och metoder för att skapa mervärde och kvalitativa supportlösningar för kommunens hela verksamhet.

 

Arbetsbeskrivning

Rollen präglas av ett högt arbetstempo med många olika IT-ärenden pågående samtidigt. Du kommer att tilldelas supportärenden i IT:s ärendehanteringssystem Easit för att sedan hjälpa användarna. Du kommer att felsöka och åtgärda fel i mjukvara och/eller hårdvara och du ”äger” ärendet till dess att det är åtgärdat och därefter avslutas. I din roll arbetar du främst nära andra IT-supporttekniker inom teamet men även med IT-specialister i särskilda ärenden och felavhjälpningar. Rollen koordineras av en Incident Manager som delar ut (dispatchar) och följer upp supportärenden. 

 

Kvalifikationer

  • Relevant utbildningsbakgrund för tjänsten
  • Erfarenhet eller praktik av liknande/motsvarande arbetsuppgifter
  • Körkort B

Vi söker dig som har erfarenhet och god kompetens inom nedanstående områden:

  • Administration, installation och felsökning av Windows klienter
  • Administration, installation och felsökning av mobiltelefoner, ipads
  • PC hårdvara, installationer, konfigurationer och felsökning
  • Grundläggande kontohantering och administration i Microsoft Active directory

 Erfarenhet inom nedan områden ser vi som meriterande:

  • Microsoft Active Directory
  • Ärendehanteringssystemet Easit
  • Direktkontakt och dialog med IT leverantörer inom supportprocesser
  • Offentlig verksamhet
  • Certifiering inom kravställda kompetensområden

 

För att du ska lyckas och trivas i rollen behöver du vara lösning- och resultatinriktad och gilla att leverera på uppsatta mål. Du trivs med att dagligen möta användare och hantera supportärenden gentemot personer med varierade IT-kompetenser. För att klara detta är du en mycket serviceinriktad och ödmjuk person som gillar att hantera flera olika målgrupper och intressenter med olika behov och du har förmågan att pedagogiskt kommunicera och målgruppsanpassa ditt budskap.

Du behöver vara analytisk och ha en förmåga till logiskt tänkande vid felsökning, detta för att kunna identifiera eventuella fel som du arbetar skyndsamt med att åtgärda. Du behöver även trivas med att ta dig an nya utmaningar och hela tiden vidareutveckla dig och lära dig nya saker. Du trivs med att både arbeta självständigt och tillsammans med andra i olika projekt.

 

Om arbetsplatsen

IT-avdelningen är organisatoriskt placerad direkt under kommundirektören och ansvarar för central IT och digitalisering inom kommunen.

 

Vi  söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Tjänsten omfattas av administrativa behörigheter vilket medför att det kommer att genomföras en säkerhetsprövning som består av en grundutredning samt en säkerhetsprövningsintervju.

Anställningsform

Tillsvidare, heltid

Tillträde enligt överenskommelse

Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.

Publicerat:

2022-05-06

Sista ansökningsdag:

2022-05-29

Typ:

Data/IT

Tjänst:

IT-support

Anställningsform:

Tillsvidareanställning

Ort:

Norrtälje

Omfattning:

Heltid

Kontaktpersoner

CIO

Anders Larsson, anders.larsson@norrtalje.se, 0176 71275

Förvaltningsledare IKT

Björn Hjertsson, bjorn.hjertsson@norrtalje.se, 0176 711 74

Facklig företrädare Vision

Kenneth Andersson, kenneth.andersson@norrtalje.se, 0176-71650

Om Norrtälje kommun

Norrtälje är en trygg kommun med drygt 63 000 invånare som lever i en unik blandning av skärgård, levande landsbygd och småstadsliv. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Ungefär 2 900 personer har Norrtälje kommun som arbetsgivare, där vi tillsammans arbetar efter tre värderingar; invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar. Vi NPF-säkrar (neuropsykiatriska funktionsnedsättning) våra skolor och förskolor, utvecklar ett hållbart samhälle för alla och satsar på att vara en rökfri kommun att bo och arbeta i.
  • På vår webbplats kan du läsa om vår vision Global livsstil – lokalt liv. https://www.norrtalje.se/varvision
  • Norrtälje kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk.
  • Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran.
  • Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening.
  • Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Skapa en profilsida hos oss! På så sätt blir det enklare att söka våra tjänster. Länk till profilsida

Sök tjänsten