Fler bilder från Norrtälje

Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre. Läs mer om cookies.  

Gå till innehåll Hoppa till navigeringen Gå till nyhetsarkiv Gå till söksida Gå till kontaktsida

Use Google to translate the website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Digitaliseringsansvarig till Socialkontoret

Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid för alla invånare. Sök till oss om du vill vara med och påverka!

Digitaliseringsansvarig till Socialkontoret

Om tjänsten

Som digitaliseringsansvarig på avdelningen Stöd och utveckling ska du tillsammans med dina kollegor möjliggöra en digitaliserad socialtjänst i framkant där vi har hög grad av transparens och kommunicerar på ett sätt som gör våra klienter delaktiga. Avdelningens mål är att stötta avdelningarna på socialförvaltningen att leverera kärnverksamhet, vi stöttar dem att stötta kommuninvånarna.

Arbetsbeskrivning

I rollen som digitaliseringsansvarig ansvarar du för digitaliseringsarbetet på förvaltningen, att leda, utveckla och driva det i nära samverkan med stab och beställande chefer. Du kommer arbeta inom det område där AI/ RPA och socialtjänsten möts. Du säkerställer att våra digitala lösningar är till nytta för såväl kommuninvånare som medarbetare.

Rollen är bred och rymmer allt från att ta fram en digitaliseringsplan för förvaltningen, hålla workshop i tjänstedesign samt kolla in vilka appar våra unga klienter eller medarbetare skulle tycka vara hjälpsamma. Du kommer initiera och leda projekt samt implementera, du utvecklar och förbättrar.

I din roll kommunicerar du med invånare, chefer och medarbetare. Du arbetar nära metodansvarig samt dataskydd o kvalitetsansvarig och vill verkligen skapa en modern socialtjänst i framkant.

Utmaningarna

Socialkontoret genomgår just nu en förändring i form av Socialförvaltningen 2.0 där Stöd och utveckling är en nyinrättad avdelning. Till denna söker vi nu kollegor som vill arbeta aktivt och med engagemang för att bygga upp denna och Socialförvaltningen 2.0. 

Kvalifikationer

För att lyckas i tjänsten ser vi att du är resultat- och målinriktad och självständigt kan initiera och genomföra uppdrag samt leda större och mindre projekt. Du har lätt för att skapa samarbetsrelationer och förstår ”kundens behov”. Ditt intresse för gränslandet mellan verksamhet och ny teknik kommer vara till nytta i ditt dagliga arbete.

Övriga krav för tjänsten är att du har:

  • Universitets- eller högskoleexamen med inriktning mot data- och systemvetenskap/IT eller motsvarande examen/kunskaper.
  • Utbildning eller kunskap inom tjänstedesign.
  • Har i minst två projekt haft rollen som projektledare, IT-projektledare eller delprojektledare.
  • Erfarenhet av processutveckling.

Det är meriterande med:

  • Biämne eller kompletterande utbildning inom pedagogik, beteendevetenskap, psykologi eller socialarbete.
  • Kunskap inom projekts- och förändringsledning, agila arbetssätt samt verksamhetsutveckling och processutveckling.
  • Erfarenhet av regelstyrda expertsystem och artificiell intelligens/maskininlärning är meriterande.
  • Erfarenhet av att arbeta i komplexa organisationer, gärna inom socialtjänst eller annan myndighet.

 

Har du också kunskaper inom IT-förvaltningsstyrningsmodeller som till exempel pm3 eller ITIL är det underlättande för oss alla. Har du kunskaper inom agila arbetssätt, neuroledarskap och tillitsbaserad styrning kommer vi alla att ha nytta av det i ditt dagliga arbete. Annars ser vi gärna att du har en förståelse för varför mod, tillit och kärlek är viktigt på jobbet. Att du vet att förändring är det enda permanenta tar vi som självklart. 

Om arbetsplatsen

Socialförvaltningen 2.0 en socialtjänst i framkant präglad av transparens, delaktighet med digitalisering som självklar del. Vi skapar en socialtjänst byggd på evidens, flöden, metod och där digitalisering är en naturlig del i att uppnå våra mål.

Stöd och utveckling är en nyinrättad avdelning inom socialförvaltningen. Där samlas det övergripande, strategiska och operativa kvalitets- och utvecklingsarbetet samt det administrativa stödet. Avdelningen ska stödja, styra och störa förvaltningen och dess chefer avseende kvalitet och utveckling.

Anställningsform

Tillsvidareanställning på heltid.

Tillträde

Enligt överenskommelse. Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.

 

Publicerat:

2020-11-20

Sista ansökningsdag:

2020-12-10

Typ:

Administration, ekonomi, juridik

Tjänst:

Statistiker

Anställningsform:

Tillsvidareanställning

Ort:

Norrtälje

Omfattning:

Heltid

Kontaktpersoner

Avdelningschef socialkontoret

Pia Molander Wistam
pia.molander-Wistam@norrtalje.se
070-639 08 12
 

Vision

Ulrika Tigerhielm
ulrika.tigerhielm@norrtalje.se

Om Norrtälje kommun

Norrtälje är en trygg kommun med drygt 63 000 invånare som lever i en unik blandning av skärgård, levande landsbygd och småstadsliv. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll.

Cirka 2 500 personer har Norrtälje kommun som arbetsgivare där vi tillsammans arbetar efter tre värderingar; invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar.

 

• Dyk in på vår webbplats och läs mer om vår vision Global livsstil – lokalt liv.
• Norrtälje kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något minoritetsspråk eller annat språk.
• Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran.
• Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

 

Sök tjänsten