Fler bilder från Norrtälje

Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre. Läs mer om cookies.  

Use Google to translate the website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Utebliven slamtömning

Om anläggningen inte blivit tömd behöver du reklamera det inom en månad. Beror utebliven hämtning däremot på snö och is behöver du inte reklamera, entreprenören återkommer till din fastighet då väderförhållandena är bättre.

Om anläggningen inte har blivit tömd

Om du har förorsakat att entreprenören inte har kunnat tömma anläggningen får du betala en bomkörningsavgift. Om du har säkerställt att tömning kan utföras men ändå inte har fått tömt, måste du reklamera det till Kontaktcenter, 0176 710 00, inom 1 månad från den uteblivna tömningen för att vi ska kunna handlägga din reklamation.

Så här säkerställer du att slamtömning kan utföras.

Om din obligatoriska tömning inte har kunnat utföras på grund av väderförhållanden återkommer entreprenören så snart väderförhållandena är bättre och tömmer anläggningen. I dessa fall behöver du inte betala för en bomkörning. Har du beställt extra tömning eller jourtömning måste du säkerställa att tömning kan utföras oavsett väderförhållanden.

När anläggningen är tömd

När anläggningen är tömd hängs en liten meddelandelapp på din slamskylt om att tömning är utförd. Kontrollera gärna att du fått meddelandet och kom ihåg att alltid sätta upp slamskylten inför tömning. Ny eller flera slamskyltar beställs via Kontaktcenter.

Mer information
×

Tyck till om den här sidan

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge dig återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.