Gå till innehåll Hoppa till snabblänkar Gå till nyhetsarkiv Gå till Om webbplatsen Gå till söksida Gå till kontaktsida

Entreprenörsrapport för enskilt avlopp

Snarast efter att avloppsanläggningen är helt färdigställd ska en entreprenörsrapport skickas in till bygg- och miljönämnden.

Tillsammans med entreprenörsrapporten ska du bifoga bilder från anläggningsarbetet. Vad bilderna ska visa beskrivs på entreprenörsrapporten.

Det finns två olika alternativ för att skicka in din entreprenörsrapport till oss.
Du kan antingen fylla i rapporten digitalt i vår e-tjänst eller välja alternativet att bifoga en redan ifylld blankett.

Beroende på när beslut fattades i ditt ärende varierar det vilken e-tjänst du ska använda. Se förklarande text nedan om du är osäker vilken du ska använda.

  • Är tillståndet för avloppet utfärdat före 1 april 2024 behöver du beställa ett nytt abonnemang för slamtömning hos Norrtälje vatten och avfall samtidigt som du skickar in entreprenörsrapporten. Du gör detta via deras hemsida
  • Är tillståndet för avloppet utfärdat efter 1 april 2024 sker beställning av abonnemang för slamtömning genom att Bygg- och miljönämnden vidarebefordrar entreprenörsrapporten till Norrtälje vatten och avfall, då behöver du alltså inte göra det själv. 

När registrering av slamtömningsabonnemang är färdig får fastighetsägaren en bekräftelse från Norrtälje vatten och avfall. 

Fyll i entreprenörsrapporten digitalt direkt i vår e-tjänst för beslut fattade före 2024-03-31

Fyll i entreprenörsrapporten digitalt direkt i vår e-tjänst för beslut fattade efter 2024-04-01

 Skicka in en inscannad entreprenörsrapportsblankett  

 

Bra att tänka på!

  • För att använda vår e-tjänst loggar du in med e-legitimation.
  • Du behöver även tillgång till ärendets diarienummer och fastighetsbeteckning.
  • Det är fastighetsägarens, inte entreprenörens, ansvar att rapporten kommer in. Entreprenören eller annan part har dock möjlighet att skicka in rapporten.