Fler bilder från Norrtälje

Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre. Läs mer om cookies.  

Kontakt

Kontakta oss

Kontakta oss

Just nu kan du nå oss på följande sätt:
Göm
Starta ny chatt

Tjänsteman och kommunikatör i beredskap

Norrtälje kommun ska oavsett tid på dygnet ha tillgänglighet, beredskap och förmåga att hantera händelser av allvarlig karaktär, t ex. extraordinära händelser, mindre allvarliga händelser eller annan form av störning i sin organisation och i sitt geografiska område.

Norrtälje kommun har därför sedan flera år två beredskapsfunktioner i form av en tjänsteman i beredskap, TiB samt en kommunikatör i beredskap, KiB. Kommunens TiB-funktion har beredskap dygnet runt, årets alla dagar. Huvuduppgiften för en TiB är att säkerställa kommunens tillgänglighet så att kommunen effektivt kan hantera kriser och allvarliga händelser när de väl uppstår. Huvuduppgiften för KiB är att snabbt och korrekt kommunicera ut händelser samt kriser i olika kanaler.

Tjänsteman i beredskap, TiB har till uppgift att ta emot information om att något allvarligt inträffat, bedöma hur det påverkar kommunen och förmedla informationen om händelsen vidare till ansvariga för de verksamheter som berörs av händelsen så att tidiga snabba åtgärder kan sättas in. TiB kan även vara den som samlar och initierar kommunens centrala krisledning vid allvarligare händelser till dess annan tar över krisledningen.

Allmänheten ska inte kontakta TiB eller KiB utan ska vid olyckor, allvarliga händelser och kriser ringa 112. 

×

Tyck till om den här sidan

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge dig återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.