Fler bilder från Norrtälje

Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre. Läs mer om cookies.  

Kontakt

Kontakta oss

Kontakta oss

Just nu kan du nå oss på följande sätt:
Göm
Starta ny chatt

Lättare att komma i kontakt

Nu har vi underlättat för våra besökare att komma i kontakt med kommunen. Detta har vi gjort genom att lägga en kontaktflik på alla sidor, där man under vissa tider både snabbt kan chatta och ringa.

Flera av de undersökningar som vi gjort under programmet Superservice visar att många invånare har behov av att komma i kontakt med kommunen. Man har alltid hittat telefonnummer till kommunen i sidfoten på webbplatsen för att snabbt kunna ringa med sitt ärende. 

En av få kommuner som chattar

För att förbättra servicen för våra invånare har vi infört en chattfunktion på norrtalje.se. Det innebär att du som besökare kan kommunicera med vårt kontaktcenter via dator, läsplatta eller smartphone för att få ett snabbt svar på sin fråga. Det innebär att du inte behöver vänta i telefonkö utan kan ställa din fråga i chatten och på så sätt få snabbare svar. 

När du startar chatten väljer du ämne och skriver din fråga. Du får en plats i kön och när det är din tur får du svar och kan ställa flera följdfrågor direkt. 

När du har startat chatten byter kontaktfliken färg, för att symbolisera att du har en chatt igång. Du kan navigera dig vidare på webbplatsen och chatten hänger med dig runt på alla sidor. 

 

När du är nöjd med dina svar, avslutar du chatten och kan då se hela konversationen om igen om du vill. Om du vill ställa en ny fråga kan du Starta en ny chatt

Det endast en handfull kommuner i Sverige som erbjuder möjligheten att chatta med kommunens kontaktcenter. Det är spännande att vara en kommun med framåtanda som vill erbjuda invånarna en bättre service. Projektet kommer att utvärderas efter ca sex månader för att se om vi uppnått bättre service för våra invånare, innan det permanentas. 

Kontaktfliken tillgänglig över allt

Oavsett vilken sida du befinner dig på, så ska det vara snabbt att komma i kontakt med kommunen. Kontaktfliken finns tillgänglig på alla sidor på webbplatsen. På en stor skärm visas den i övre högra hörnet. 

 

På en mindre enhet visas den i botten av sidan. 

 

När du öppnar fliken så visas de kontaktvägar som är öppna för tillfälligt. Telefon och chatt kräver bemanning och har därför specifika öppettider. Om du söker kontakt på kvällstid eller helger, kan du alltid e-posta ditt ärende eller använda några av våra digitala tjänster för att lösa din uppgift. 

Har du synpunkter och förbättringsförslag på kontaktfliken och chatten kan du klicka på Tyck till här nedan och skicka in din feedback. 

×

Tyck till om den här sidan

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge dig återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.