Fler bilder från Norrtälje

Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre. Läs mer om cookies.  

Kontakt

Kontakta oss

Kontakta oss

Just nu kan du nå oss på följande sätt:
Göm
Starta ny chatt

Anna Karlefjärd 151019

Seminariet är genomfört. Anna utmanade problematiserade begreppet "lärarens friutrymme", precis som hon gjorde n när seminariet hölls första gången i april 2015. Fokus var: styrdokumenten – hur styr de din bedömning? Anna gjorde det svåra begripligt, hon entusiasmerade och väckte våra tankar kring bedömning av lärande.

En föreläsning om bedömning och betyg, där kursplanernas skrivningar diskuterades utifrån formativ klassrumspraktik och gällande principer för betygssättning. Inom ramen för detta berörde föreläsningen också tankar kring progression och samstämmighet.

Tid och plats: 19 oktober 2015 klockan 15:00-17:00 i Roslagsskolans aula, Bältartorpsgatan 7, Norrtälje.

Målgrupp: pedagoger och skolledare från grundskola och gymnasium

Anna Karlefjärd är gymnasielärare och innehar en tjänst på barn- och ungdomsförvaltningen i Karlstad kommun där hon bland annat har särskilt ansvar för betyg- och bedömningsfrågor. Utöver detta är hon doktorand vid Karlstads universitet där hon forskar om bedömning och skolutveckling. Anna är ofta anlitad som föreläsare runt om i landet och hon deltar i flera projekt hos Skolverket gällande bedömning.

Läs mer om Anna på hennes hemsida: http://annakarlefjard.se/.

Seminariet var kostnadsfritt för dig som är anställd av Norrtälje kommun.
För övriga var kostnaden 400 kronor (+ moms).

Kontaktpersoner:

Charlotta Andersson, skolutvecklare charlotta.andersson@norrtalje.se 0739 62 32 52 eller 0176 28 41 59

Jane Tuominen, skolutvecklare jane.tuominen@norrtalje.se 0739 62 32 50 eller 0176 28 41 57

×

Tyck till om den här sidan

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge dig återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.