Fler bilder från Norrtälje

Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre. Läs mer om cookies.  

Kontakt

Kontakta oss

Kontakta oss

Just nu kan du nå oss på följande sätt:
Chatta med oss
Så här hanterar vi dina personuppgifter
Ring oss på 0176 710 00
Ring oss på 0176 710 00
Göm
Starta ny chatt

Söka jobb på Norrtälje kommun

I den här guiden hjälper vi dig genom e-tjänsten Offentliga jobb, som du använder för att söka ett jobb hos oss på Norrtälje kommun.

Steg i guiden:

'

Vad är Offentliga Jobb?

Offentliga Jobb är en jobbportal och Sveriges största sökmotor för lediga jobb inom offentlig sektor, främst inom kommun och landsting.

E-tjänsten Offentliga Jobb fungerar som ett digitalt CV där du manuellt måste fylla i dina uppgifter. Det kan därför vara bra att tänka igenom och eventuellt förbereda det du vill eller brukar ha med i ett CV. I den här guiden hjälper vi dig genom alla stegen mot ditt nya jobb.

Hur registrerar jag mig?

När du hittat ett jobb du vill söka hos oss blir du i slutet av annonsen ombedd att söka via Offentliga Jobb. Då hamnar du på en inloggningssida där du kan välja att skapa en ny användare eller logga in med ditt google- eller facebookkonto.

Efter att du loggat in kommer du behöva gå igenom och fylla i ett par olika sidor för att kunna skicka in din ansökan. Dessa sidor skapar tillsammans slutligen ett CV under din inloggning, som du kan använda flera gånger när du ska söka jobb via Offentliga Jobb.

Hur fyller jag i mina uppgifter?

Inledningsvis fyller du i dina personuppgifter, bland annat namn, personnummer och adress. Du kan även välja att ladda upp en bild och fylla i ditt telefonnummer.

Arbetslivserfarenhet

Här kan du välja att lägga till olika typer av erfarenheter som du har och som kan vara relevanta för jobbet du vill söka. Du anger titel, arbetsuppgifter, arbetsgivare och tidsomfattning på din erfarenhet i ett enkelt formulär.

Utbildning

Här lägger du till utbildningar på samma sätt som erfarenheter, genom att fylla i var du har studerat, omfattning och en beskrivning av din specifika utbildning. En utbildning kan vara allt från en yrkesutbildning eller magisterexamen till enstaka kurser.

Kunskaper

Här kan du lägga till språkkunskaper, körkort, datorkunskaper och andra övriga kunskaper som du anser vara relevant för det jobb du vill söka.

Referens

Under referens lägger du till namn och uppgifter till någon eller flera som du anser har relevans för att tala gott om dig inför det jobbet du vill söka. Det kan vara en chef från ett tidigare jobb, kollega eller annan person som har varit inblandad i dina tidigare erfarenheter. 

Slutligen skriver du ditt personliga brev med argument kring varför du är den bästa för jobbet och fyller i de obligatoriska frågorna innan du skickar in din ansökan.

Vad händer sen?

När du har skickat in din ansökan via Offentliga jobb får du ett mail med rubriken ”Tack för din ansökan”. Det är din bekräftelse på att ansökan har kommit rätt. Om du inte får ett sånt mail bör du dubbelkolla vad som kan ha blivit fel.

När ansökningstiden har gått ut påbörjar vi vår rekryteringsprocess. Den som är ansvarig för rekryteringen gör sitt urval, genomför intervjuer och erbjuder jobbet till någon av de sökande. Därefter skickar vi mailsvar till alla övriga som sökte tjänsten. Om du inte har hört något från oss inom cirka tre månader efter sista ansökningsdag kan du höra av dig till den som stod som kontaktperson i annonsen.

×

Tyck till om den här sidan

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge dig återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.