Gå till innehåll Hoppa till snabblänkar Gå till nyhetsarkiv Gå till Om webbplatsen Gå till söksida Gå till kontaktsida

Försörjningsstöd – ansökan och återansökan

Här ansöker du om försörjningsstöd

Innan du börjar med din ansökan behöver du läsa igenom all information om försörjningsstöd. Där hittar du även kontaktuppgifter och öppettider till vår mottagning.
I den gula rutan nedan kan du också läsa om allt som är bra att tänka på för ansökan via e-tjänsten.

1
Förbered dig genom att gå igenom guiden
2
Starta E-tjänsten

Bra att tänka på!

  • Du behöver e-legitimation/bank-id för att kunna genomföra tjänsten.
  • Om du saknar e-legitimation/BankId kontaktar du din bank.
  • Om du har skyddade personuppgifter ska du inte använda vår e-tjänst utan ansöker genom att fylla i och skicka in ansökan på blankett.
  • Saknar du svenskt personnummer, ta kontakt med oss så hjälper vi dig.
  • Innan du startar är det bra att du samlar alla uppgifter om inkomster och utgifter som du tänker ta upp i ansökan. Är ni två som söker så behöver även medsökandes uppgifter lämnas. 
  • Uppgifterna du lämnar måste kunna styrkas med underlag vid en kontroll
  • Du behöver inte skicka några underlag, men spara dem för en eventuell kontroll
  • Om man är två som söker behöver båda parter signera sin ansökan elektroniskt med e-legitimation/BankId. Har man inte BankId/E-legitimation så ska man ansöka via blankett.

Kontaktinformation

Besök:

Avdelningen för försörjning, arbetsmarknad och integration
Socialkontoret, Baldersgatan 17, Norrtälje
mån-fre 8.00-12.00, 13.00-16.30

Telefon:

Ny ansökan: 0176-712 34.

Pågående ärenden: 0176-747 96.

Mottagningstelefonerna är öppen Måndagar, tisdagar och fredagar kl 9:00 – kl 10:00 samt torsdagar kl 13:00 – 14:00.

E-post:

socialnamnden@norrtalje.se